|
|||||||||||||||
|
Wieże
Na szachownicy n * n ustawiamy n wież, gdzie 1 <= n <= 3000. Ustawienie wież musi spełniać następujące warunki:
ZadanieNapisz program, który:
WejścieW pierwszym wierszu pliku WIE.IN jest zapisana jedna liczba całkowita dodatnia n <= 3000. W każdym z n następnych wierszy są zapisane cztery liczby całkowite dodatnie nie większe niż n oddzielone pojedynczym odstępem. Liczby w i-tym z tych wierszy są współrzędnymi prostokąta, w którym wolno postawić i-tą wieżę.
WyjścieW pliku WIE.OUT należy zapisać: jedno słowo NIE, albo w każdym z kolejnych n wierszy dwie liczby całkowite oddzielone pojedynczym odstępem. Liczby w i-tym wierszu powinny określać ustawienie i-tej wieży (wiersz kolumna); ta wieża powinna leżeć w prostokącie, którego współrzędne podano w (i + 1)-szym wierszu pliku WIE.IN. Zwróć uwagę, że pozycje wież powinny być wypisane w takiej kolejności, w jakiej zostały wczytane współrzędne prostokątów, w których te wieże mogą się znaleźć.
PrzykładDla pliku WIE.IN:4 1 1 1 1 1 3 2 4 3 1 4 2 2 2 4 4 jednym z poprawnych rozwiązań jest plik WIE.OUT: Twój program powinien szukać pliku WIE.IN w katalogu bieżącym i tworzyć plik WIE.OUT również w bieżącym katalogu. Plik zawierający napisany przez Ciebie program w postaci źródłowej powinien mieć nazwę WIE.???, gdzie zamiast ??? należy wpisać co najwyżej trzyliterowy skrót nazwy użytego języka programowania. Ten sam program w postaci wykonalnej powinien być zapisany w pliku WIE.EXE
|