Polish version    English version  
  Historia OI -> VII OI 1999/2000 -> Zadania


 Aktualności
 O olimpiadzie
 Komitety
 XVIII OI 2010/2011
 Historia OI
XVII OI 2009/2010
XVI OI 2008/2009
XV OI 2007/2008
XIV OI 2006/2007
XIII OI 2005/2006
XII OI 2004/2005
XI OI 2003/2004
X OI 2002/2003
IX OI 2001/2002
VIII OI 2000/2001
VII OI 1999/2000
Wyniki III etapu
Wyniki II etapu
Wyniki I etapu
Zadania
Regulamin
Zasady organizacji
Wskazówki
Terminarz
Statystyki
VI OI 1998/1999
V OI 1997/1998
IV OI 1996/1997
III OI 1995/1996
II OI 1994/1995
I OI 1993/1994
 Książeczki OI
 Reprezentacja
 Obozy Olimpiady
 Galeria zdjęć
 Ciekawe odsyłacze
 OIG LiveCD
 IV OIG 2009/2010
 Historia OIG
 SIO
 MAIN
VII Olimpiada Informatyczna 1999/2000

Zadanie: PAS
Autor: Adam Borowski
Paski

Zawody I stopnia
Plik źródłowy: PAS.??? (np. pas, c, cpp)
Plik wykonywalny: PAS.exe
Plik wejściowy: PAS.in
Plik wyjściowy: PAS.out

Paski to gra dwuosobowa. Rekwizytami potrzebnymi do gry są plansza i prostokątne paski w trzech kolorach: czerwonym, zielonym i niebieskim. Wszystkie paski czerwone mają wymiary c x 1, zielone z x 1, a niebieskie n x 1, gdzie c, z i n są liczbami naturalnymi. Gracze dysponują nieograniczoną pulą pasków każdego koloru.

Plansza do gry jest prostokątem o wymiarach p x 1 i składa się z p pól o wymiarach 1 x 1.

Gracze wykonują ruchy na przemian. Ruch polega na ułożeniu na planszy paska dowolnego koloru. Obowiązują przy tym następujące zasady:

  • pasek nie może wystawać poza planszę,
  • nie wolno przykrywać (nawet częściowo) pasków ułożonych wcześniej,
  • końce paska muszą pokrywać się z brzegami pól planszy. Przegrywa gracz, który jako pierwszy nie może wykonać ruchu zgodnie z zasadami gry.

Pierwszy gracz to ten, który wykonuje pierwszy ruch w grze. Mówimy, że pierwszy gracz ma strategię wygrywającą, jeżeli niezależnie od posunięć drugiego gracza może zawsze wygrać.

Zadanie

Napisz program, który

  • wczyta z pliku tekstowego PAS.IN wymiary pasków i co najmniej jednej planszy,
  • dla każdej planszy stwierdzi, czy pierwszy gracz posiada strategię wygrywającą,
  • zapisze wyniki w pliku tekstowym PAS.OUT.

Wejście

Pierwszy wiersz pliku wejściowego PAS.IN zawiera trzy liczby naturalne c, z i n, 1 <= c, z, n <= 1000, równe długościom pasków, odpowiednio, czerwonych, zielonych i niebieskich. Liczby w wierszu są pooddzielane pojedynczymi znakami odstępu.

Drugi wiersz pliku PAS.IN zawiera jedną liczbę m, 1 <= m <= 1000, równą liczbie różnych plansz do rozpatrzenia. Wiersze od 3 do m+2 zawierają po jednej liczbie p, 1 <= p < 1000. Liczba w wierszu i + 2 jest długością i-tej planszy.

Wyjście

Plik wyjściowy PAS.OUT powinien zawierać m wierszy. W i-tym wierszu pliku powinna być zapisana tylko jedna liczba:

  • 1 - jeżeli pierwszy gracz ma strategię wygrywającą dla i-tej planszy,
  • 2 - w przeciwnym przypadku.

Przykład

Dla pliku wejściowego PAS.IN:

1 5 1
3 
1 
5 
6

poprawną odpowiedzią jest plik wyjściowy PAS.OUT

1
1 
2



Wersja do druku