VIII Olimpiada Informatyczna 2000/2001
|
Zadanie: LAN
|
Autor: Marcin Kubica
|
Zawody III stopnia, dzień drugi | 28 marzec 2001 |
Plik źródłowy: | LAN.??? (np. pas, c, cpp) |
Plik wykonywalny: | LAN.exe |
Plik wejściowy: | LAN.in |
Plik wyjściowy: | LAN.out |
Bajtocja nie zawsze była państwem demokratycznym.
W jej historii były również czarne karty.
Pewnego razu, generał Bajtelski -- przywódca junty żelazną ręką rządzącej Bajtocją -- postanowił zakończyć stan wojenny, trwający od momentu przejęcia władzy, i zwolnić więzionych działaczy opozycji.
Nie chciał jednak uwolnić przywódcy opozycji Bajtazara.
Postanowił przykuć go do murów więzienia za pomocą bajtockiego łańcucha.
Bajtocki łańcuch składa się z połączonych ze sobą ogniw oraz przymocowanego do muru pręta.
Choć ogniwa nie są połączone z prętem, to bardzo trudno jest je z niego zdjąć.
- Generale, czemuś mnie przykuł do murów więzienia, miast uwolnić, jako to uczyniłeś z moimi kamratami! -- wołał Bajtazar.
- Ależ Bajtazarze, wszak nie jesteś przykuty i z pewnością potrafisz sam zdjąć trzymające Cię ogniwa z pręta wystającego z murów więzienia.
-- przewrotnie stwierdził generał Bajtelski, po czym dodał -- Uporaj się z tym jednak przed godziną cyfracyjną i nie dzwoń łańcuchami po nocy, gdyż w przeciwnym przypadku będę zmuszony wezwać funkcjonariuszy Cyfronicji Obywatelskiej.
Pomóż Bajtazarowi! Ponumerujmy kolejne ogniwa łańcucha liczbami 1,2,...,n. Ogniwa te możemy zakładać i zdejmować z pręta zgodnie z następującymi zasadami:
4 1 0 1 0poprawną odpowiedzią jest plik wyjściowy lan.out
6