Polish version    English version  
  Historia OI -> VI OI 1998/1999 -> Zadania


 Aktualności
 O olimpiadzie
 Komitety
 XVIII OI 2010/2011
 Historia OI
XVII OI 2009/2010
XVI OI 2008/2009
XV OI 2007/2008
XIV OI 2006/2007
XIII OI 2005/2006
XII OI 2004/2005
XI OI 2003/2004
X OI 2002/2003
IX OI 2001/2002
VIII OI 2000/2001
VII OI 1999/2000
VI OI 1998/1999
Wyniki III etapu
Wyniki II etapu
Wyniki I etapu
Zadania
Regulamin
Zasady organizacji
Wskazówki
Terminarz
Statystyki
V OI 1997/1998
IV OI 1996/1997
III OI 1995/1996
II OI 1994/1995
I OI 1993/1994
 Książeczki OI
 Reprezentacja
 Obozy Olimpiady
 Galeria zdjęć
 Ciekawe odsyłacze
 OIG LiveCD
 IV OIG 2009/2010
 Historia OIG
 SIO
 MAIN
VI Olimpiada Informatyczna 1998/99

Zadanie: OLD
Autor: Grzegorz Jakacki
Ołtarze

Etap III, dzień drugi 22 kwietnia 1999
Plik źródłowy: OLD.??? (np. pas, c, cpp)
Plik wykonywalny: OLD.exe
Plik wejściowy: OLD.in
Plik wyjściowy: OLD.out

Według chińskich wierzeń ludowych złe duchy mogą poruszać się tylko po linii prostej. Ma to istotne znaczenie przy budowie świątyń. Świątynie są budowane na planach prostokątów o bokach równoległych do kierunków północ-południe oraz wschód-zachód. Żadne dwa z tych prostokątów nie mają punktów wspólnych. Po środku jednej z czterech ścian jest wejście, którego szerokość jest równa połowie długości tej ściany. W centrum świątyni (na przecięciu przekątnych prostokąta) znajduje się ołtarz. Jeśli znajdzie się tam zły duch, świątynia zostanie zhańbiona. Tak może się zdarzyć, jeśli istnieje półprosta (w płaszczyźnie równoległej do powierzchni terenu), która biegnie od ołtarza w centrum świątyni przez otwór wejściowy aż do nieskończoności, nie przecinając i nie dotykając po drodze żadnej ściany, tej lub innej świątyni.

Zadanie

Napisz program, który:

  • wczyta z pliku tekstowego OLT.IN opisy świątyń,
  • sprawdzi, które świątynie mogą zostać zhańbione,
  • zapisze ich numery w pliku tekstowym OLT.OUT.

Wejście

W pierwszym wierszu pliku wejściowego OLT.IN jest zapisana jedna liczba naturalna n, 1 <= n <= 1000, będąca liczbą świątyń.

W każdym z kolejnych n wierszy znajduje się opis jednej świątyni (w i-tym z tych wierszy opis świątyni numer i). Opis świątyni składa się z czterech nieujemnych liczb całkowitych, nie większych niż 8000, oraz jednej litery E, W, S lub N. Pierwsze dwie liczby, to współrzędne północno-zachodniego narożnika świątyni, a dwie następne, to współrzędne przeciwległego, południowo-wschodniego narożnika. Określając współrzędne punktu podajemy najpierw jego długość geograficzną (która rośnie z zachodu na wschód), a następnie --- szerokość geograficzną, która rośnie z południa na północ. Piąty element opisu wskazuje ścianę, na której znajduje się wejście do świątyni (E --- wschodnią, W --- zachodnią, S --- południową, N --- północną). Kolejne elementy opisu świątyni są pooddzielane pojedynczymi odstępami.

Wyjście

W kolejnych wierszach pliku tekstowego OLT.IN Twój program powinien zapisać w porządku rosnącym numery świątyń, które mogą zostać zhańbione przez złego ducha, każdy numer w osobnym wierszu. Jeżeli takich świątyń nie ma, to w pliku OLT.OUT należy zapisać jedno słowo BRAK.

Przykład

Dla pliku wejściowego OLT.IN

6
1 7 4 1 E
3 9 11 8 S
6 7 10 4 N
8 3 10 1 N
11 4 13 1 E
14 8 20 7 W
poprawną odpowiedzią jest plik wyjściowy OLT.OUT
1
2
5
6
Na rysunku pokazano układ świątyń opisany w pliku OLT.IN. Linie przerywane pokazują możliwe drogi inwazji złych duchów.




Wersja do druku