XI Olimpiada Informatyczna 2003/2004
|
Zawody II stopnia |
Plik źródłowy: | tur.xxx (xxx=pas,c,cpp) |
Limit pamięci: | 32 MB |
Alternatywne formaty: PostScript
Światowa Federacja Gry X organizuje turniej programów grających w tę grę. Startuje w nim n programów ponumerowanych od 1 do n. Zasady rozgrywania turnieju są następujące: dopóki w turnieju pozostaje więcej niż jeden program, losowane są dwa różne spośród nich, które rozgrywają partię gry X. Przegrany (w grze X nie ma remisów) odpada z turnieju, po czym cała procedura jest powtarzana. Program, który pozostanie w turnieju jako jedyny po rozegraniu wszystkich n-1 gier, zostaje zwycięzcą.
Federacja dysponuje tabelą wyników poprzednich turniejów. Wiadomo, że programy grają deterministycznie (tzn. w powtarzalny sposób) i tak samo jak w poprzednich turniejach. Zatem jeżeli pewne dwa programy już kiedyś ze sobą grały, to na pewno ich kolejna gra zakończy się tak samo. Jeśli jednak dwa programy jeszcze nigdy nie walczyły ze sobą, rezultatu rozgrywki nie da się przewidzieć - oba mają szansę na wygraną. Federacja chciałaby poznać listę wszystkich tych programów, które mają szansę na wygranie turnieju.
Napisz program, który:
Pierwszy wiersz wejścia zawiera liczbę całkowitą n, 1 <= n <= 100.000. Kolejnych n wierszy zawiera tabelę wyników wcześniejszych gier: i+1-szy wiersz zawiera liczbę całkowitą k_i, 0 <= k_i < n, a następnie k_i numerów programów, różnych od i, podanych w kolejności rosnącej - są to numery programów, z którymi program nr  i już kiedyś wygrał. Liczby w wierszach są pooddzielane pojedynczymi odstępami. Liczba wszystkich znanych wyników wcześniejszych gier nie przekracza 1.000.000.
Dla danych wejściowych:
4 2 2 3 0 1 2 1 2
prawidłową odpowiedzią jest:
3 1 3 4