Polish version    English version  
  Historia OI -> XVI OI 2008/2009 -> Przepisy


 Aktualności
 O olimpiadzie
 Komitety
 XVIII OI 2010/2011
 Historia OI
XVII OI 2009/2010
XVI OI 2008/2009
Terminarz
Zadania
Przepisy
Wyniki I etapu
Wyniki II etapu
Wyniki III etapu
II Etap
III Etap
Dla zawodników
Przydatne zasoby
XV OI 2007/2008
XIV OI 2006/2007
XIII OI 2005/2006
XII OI 2004/2005
XI OI 2003/2004
X OI 2002/2003
IX OI 2001/2002
VIII OI 2000/2001
VII OI 1999/2000
VI OI 1998/1999
V OI 1997/1998
IV OI 1996/1997
III OI 1995/1996
II OI 1994/1995
I OI 1993/1994
 Książeczki OI
 Reprezentacja
 Obozy Olimpiady
 Galeria zdjęć
 Ciekawe odsyłacze
 OIG LiveCD
 IV OIG 2009/2010
 Historia OIG
 SIO
 MAIN
Olimpiada Informatyczna
Ustalenia techniczne


Polecenia używane do kompilacji rozwiązań (np. zadania abc):

  • Dla c - gcc -O2 -static abc.c -lm
  • Dla cpp - g++ -O2 -static abc.cpp -lm
  • Dla pas - ppc386 -O2 -XS -Xt abc.pas
  • Dla java - javac abc.java

Java:

  • Do uruchamiania będzie używana maszyna wirtualna z Sun JDK 6 Update 2.
  • Dla zadania abc klasa publiczna pliku źródłowego w Javie musi nosić nazwę abc.
  • Klasa ta musi mięć metodę public static void main(String[] args) { ... }
  • W czasie oceny będzie uruchamiana właśnie ta metoda.

Do kompilowania rozwiązań używane będą następujące kompilatory:

  • Pascal - Free Pascal Compiler 2.2.2
  • C/C++ - GCC 4.1.1
  • Sun JDK 6 Update 2

Ograniczenia:

  • kod źródłowy rozwiązania nie powinien przekraczać 100 KB, a kod wykonywalny 5 MB,
  • czas kompilacji rozwiązania nie powinien przekraczać 30 s,
  • wielkość pamięci operacyjnej dostępnej programom będzie podana w treści zadań (jednak ta wartość dotyczy sumarycznego zapotrzebowania na pamięć, a więc zawiera m.in. rozmiar kodu wykonywalnego, stosu, sterty itp.).

Rozwiązania powinny:

  • składać się z jednego pliku źródłowego o nazwie podanej w treści zadania,
  • czytać dane ze standardowego wejścia, zapisywać wynik na standardowe wyjście, chyba że dla danego zadania wyraźnie napisano inaczej,
  • kończyć działanie kodem wyjścia 0 (inne kody wyjścia uznawane są za błąd wykonania).

Rozwiązania nie mogą:

  • otwierać jakichkolwiek plików,
  • tworzyć nowych procesów,
  • korzystać z funkcji sieciowych,
  • korzystać z zewnętrznych bibliotek (np. crt, graph),
  • uruchamiać innych programów.

Więcej informacji (w tym przykłady) można znaleźć w witrynie internetowej Olimpiady.




Wersja do druku