| Reguły gry "Krechy"
Gra jest przeznaczona dla jednego gracza, którego celem jest
wykonanie jak największej liczby ruchów.
Gra toczy się na kratkowanej kartce papieru. Wymiary
kartki nie są ograniczone. Konfiguracja początkowa planszy jest przestawiona
na rysunku 1 i składa się z 36 kropek umieszczonych w centralnym miejscu
planszy.
Rys.1. Konfiguracja początkowa
Ruch: składa się z dwóch faz:
- narysowanie kropki na przecięciu linii kraty
(oczywiście kropki nie mogą się na siebie nakładać),
- narysowanie kreski (poziomej, pionowej lub ukośnej nachylonej
pod kątem 45 stopni do poziomu), łączącej pięć kolejnych kropek.
Kreski mogą się przecinać, mogą mieć wspólne końce, ale nie mogą nakładać
się.
Na rysunku 2 przedstawiono sytuację na planszy po wykonaniu czterech
następujących ruchów:
Współrzędne kropki |
Współrzędne końców kreski |
(2,-5) |
(2,-5) - (2,-1) |
(3,-4) |
(3,-4) - (-1,-4) |
(1,-1) |
(1,-1) - (5,-1) |
(5,-2) |
(5,-2) - (5,2) |
Rys.2. Możliwa sytuacja na planszy po 4 ruchach
Opis rozgrywki
Opis rozgrywki powinien składać się z 6*n liczb całkowitych
pooddzielanych
dodatnią liczbą białych znaków (spacji, znaków tabulacji, znaków końca
wiersza). Kolejne szóstki liczb oznaczają kolejne ruchy na planszy.
Każda szóstka powinna mieć postać x y x0 y0 x1 y1, gdzie
(x,y) oznacza współrzędne nowo dodanego punktu, a (x0,y0)--(x1,y1) wyznacza
nowo dodaną kreskę.
Przykład poprawnego wyniku:
-1 6 -1 6 3 6
2 7 4 9 0 5
0 2 0 2 0 6
2 2 0 4 4 0
3 4 3 4 3 0
3 5 3 8 3 4
2 0 2 0 6 0
7 2 9 4 5 0
5 6 5 6 9 6
4 3 4 3 0 3
Poprawność swoich rozwiązać można sprawdzić w
applecie do gry w Krechy, również
przy wysyłaniu rozwiązań poprzez formularz
zgłaszane są (ewentualne) błędy w rozwiązaniach.
Wersja do druku
|